mandag den 10. maj 2010

Hvalsø 9. maj 2010

Denne søndag tilbragte Trine og jeg i Hvalsø. Stævnet startede med klasse 1 på begge baner. Vi lagde ud med Ag1 mellem. Paya løb et super fejlfrit løb, så vi fik hentet og afleveret bogen. Paya sluttede på en flot 1. plads. Da vi havde to oprykninger i forvejen kom hun dermed i klasse 2.



Queenie løb også et super AG1 løb, men kom desværre ved slutningen af banen uden om et spring, så hun fik en vægring. De sluttede på en 5. plads.



Så skiftede vi til springbanen. Både Paya og Queenie løb flotte fejlfri runder.
Paya blev nr. 1 i klassen og rykkede også her videre til klasse 2.
Queenie blev nr. 3 i sin klasse og har nu to oprykninger i begge decipliner.
Alle de flotte præmier, som Hvalsø er kendt for, blev slæbt til teltet. :-)





Så var der pause, tid til morgenmad og kaffe og ikke mindst en lang tur i det dejlige store udenoms areal, der er i Hvalsø. De to gamle tøser skulle jo også ud at strække benene senere.

Endelig var de store hunde færdige med hhv AGÅ og SPÅ og det blev vores tur.
Paya løb fint i AGÅ, men slalom er ikke helt på plads og jeg havde valgt en anden handling end i Ag1, så vi fik to fejl her, men ellers et ok løb. Vi sluttede midt i feltet, som nr.24.



Lezza startede AGÅ senior, men kunne åbenbart ikke få øje på de røde slalom pinde, så to gange måtte jeg kalde hende fra Aét inden jeg til sidst nærmest fik ført hende ind i den. Det er ikke let at være gammel hund. Det ver ellers en ok bane for hende.

Lipse startede AGÅ senior, men fik desværre fejl i slalom. Hun er ellers en sikker lille dame.



Bagefter var det Queenies tur. Trine løb en flot fejlfri runde med hende.
De sluttede som nr. 11.



Atter baneskift. Paya lagde ud med en fejlfri runde i SPÅ, desværre ingen film men DM udtag nr. 2 i spring - selvom vi nok næppe er helt klar til DM i år.
--- og ja Preben jeg skylder dig en is.:-) Din Godis på 18 mdr. -og lidt til, var hurtigere, men bare vent. :-)

Queenie løb atter bagom et spring, så det endte med en disk. Unge hunde kan finde på lidt af hvert i løbet af et splitsekund.:-)



Herefter var det de gamles tur på den ene bane og Sp2 på den anden. Da jeg jo havde efteranmeldt, tog Jannie tørnen med Lezza. De fik en vægring og en slalomfejl. Lezza kiggede godt nok langt efter Paya og jeg, men blev dog hos Jannie.
Lipse løb en flot fejlfri runde, men fik ingen præmie med hjem.



I Sp2 gik det fint med Paya. Jeg pressede hende frem, så meget jeg kunne og vi fik et fejlfrit løb, der viste sig at være nok til en 3. plads.



Dagen sluttede med Ag2. Paya løb flot, men jeg fik ikke kaldt i tide så hun løb frem over det næste spring. Måske hun skulle lære at læse mine tanker ... jeg tænkte bestemt på at kalde, men ak...



Alt i alt en dejlig omend lidt kølig dag i Hvalsø. Stævnet forløb fint. Alt klappede og man var endda forud i forhold til tidsplanen. :-)

Ingen kommentarer: