mandag den 3. november 2014

Årets Hund 1.11. 2014

Tidlig lørdag morgen blev Paya og jeg hentet af Michella. Vi skulle endnu engang deltage i Årets Hund finalen, som atter var henlagt til Herning Messecenter. En lille sviptur på knap 3 timer. Turen derover gik fint med hyggesnak. Da vi ankom var klasse 1 igang. Vi fik sat bure op bagved tribunen, da der var knebent med plads i gangen ud til ringen, hvor der ellers var blevet henvist til at opstille bure. Der var ellers et fint areal med borde op til ringen, men der havde vi ikke adgang, desværre.
Som noget nyt var der rally i den ene ende af banen, så her var afskærmet med rødt stof.
Vi fordrev ventetiden med at lufte hunde, give vand og finde apport osv. fra. Det gik stærkt, der var jo kun 5 i hver klasse og der var løbende udskiftning. Inden klassen gik igang, fik vi lige tid til at komme ind i ringen og "føle" underlaget. Paya plejer ikke at have problemer med indendørs prøver, men man ved jo aldrig på dagen.




Fællesøvelserne gik fint og vi fik tilmed positioner under gang, som vi ellers har haft store problemer med. Blev dog trukket for at sætte tempoet ned. Satte nok nærmere tempoet op, da jeg gik fra hunden, men helt fair, der var temposkift. Var dog lykkelig over at få øvelsen. :-)
Springapport...tja hun havde ild i r.... og knaldapporterede og jeg var åbenbart ikke hurtig nok med min kommando, så 0. Udlagt apport... noget sænket fart, men hun gjorde det. Ved feltet føltes det som at kaste en bowlingkugle, der næsten ikke når i mål. Hun trissede derud med lidt slinger, men jeg havde is i maven og det holdt. :-) I indkald med stå...stoppede hun for sent og blev ikke stående. En øvelse jeg må prøve at arbejde meget mere glæde ind i, især i stoppet. Også her et 0. Vi sluttede som nr 5 med 212,5 point og samlet 965 point. Er så stolt af min lille pige at hun nu for tredie år i træk har kvalificeret sig til at deltage i finalen om Årets hund i lydighed.



Michella, som jeg kørte med vandt sørme klassen med sin toller Diana. Super flot. :-)











Paya var især godt tilfreds med de guffer, vi vandt, men ellers var der samlet en del ting sammen fra mange forskellige sponsorer.
Apporten er dog nok en anelse for stor både til Paya og for den sags skyld Wille. :-)


Ingen kommentarer: