søndag den 24. april 2011

Gåsahoppet 2011

Fredag morgen d. 22. april kørte Hanne med Soffy, Paya og jeg til Sverige. Vi skulle atter engang deltage i Gåsahoppet, denne gang i klasse 3.
Vi fandt let frem, da vi havde koordinaterne til hallen og fik installeret os. Hanne skulle starte først, så jeg kunne se de små løbe og snakke med de andre fra Danmark. Første start var Spring åben. Fed bane. Paya ramte bare forbi en tunnelindgang og nåede halvvejs rundt inden hun kom tilbage. Tommy vandt klassen med tre danskere på de efterfølgende pladser. :-)
Vi sluttede på en 17. plads ud af 96 startende med tidsfejl.
Kun 8 var indenfor tiden og kun 30 gennemførte!



Senere på dagen løb vi spring 3, hvor Paya glemte et par porte i slalom og jeg fik vist hende et forkert spring, som betød at jeg mistede banen.:-(
Ag 3, spændende bane med mange udfordringer. Starten klarede vi fint, men jeg fik kaldt for kraftigt for at undgå et tunnelhul ved siden af opgangen til balancen, så hun forsøgte sig med den anden tunnel indgang. Derefter røg hun i samme fælle som alle andre - et spring, der skulle hentes lige efter balancen. Svært, når man normalt har løbefelter..., men hun klarede den vinkelrette slalomingang fra tunnellen. :-)

Om aftenen kørte vi sammen til Ystad, hvor vi fik dejlig mad på en italiensk restaurant. Herefter skulle vi finde det vandrehjem i Blentarp, som Tommy havde bestilt værelser på. Det blev lidt af en opgave, men tilsidst fandt 9 trætte hoveder en seng at hvile i. :-)

Lørdag morgen spiste vi morgenmad på vandrehjemmet og kørte herefter til hallen. Første start var Spring åben, som Bonnik havde designet. En dejlig bane til fartglade hunde. Paya klarede den uden fejl dvs. der var tidsfejl. Vi misforstod hinanden et par steder, fordi jeg fik kaldt forsent.



Ag åben. Tja vi skulle have været op ad Aét, men jeg fik åbenbart sendt hende i tunnellen.Ag 3. Her skulle vi ramme vippen, som stod mellem Aét og slalom. For at undgå slalom kaldte jeg ... for meget, hun smuttede op ad Aét.
Dagens sidste løb var en meget kringlet spring 3, med råd fra træneren lykkedes det at komme igennem banen, dog med fejl i slalom. Sluttede som nr. 30 ud af 94.



Alt ialt en smadder hyggelig tur med dejligt selskab og udfordrende baner.
Vi kommer helt sikkert igen næste år. :-)

Lidt statestik:
Klasse - indenfor tiden - gennemført - ialt i klassen
spå - 8 - 30 - 96
sp3 - 12 - 32 - 97
ag3 - 1 - 21 - 96
spå - 3 - 53 - 95
agå - 1 - 27 - 92
ag3 - 4 - 18 - 95
sp3 - 14 - 38 - 94

1 kommentar:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Jeg vil lige tilføje at tiden i de åbne klasser om lørdagen pga. at det var en Cup, blev sat af den hurtigste hund.
Dvs. Hvis den hurtigste hund løb i 23.50, så blev standardbanetiden 24 sekunder. Det var derfor der var mange der fik tidsfejl. Det var meningen, for at presse folk.