tirsdag den 24. september 2013

Albertslund 21.-22. september 2013


Denne weekend var vi i Albertslund for at se om vi kunne skrabe lidt flere point sammen til Årets hund konkurrencen. Vi skulle starte klassen begge dage og der var udsigt til fint vejr,så ingen telt, kun bur og stol med i oppakningen. :-) Meget belejliget, når man nu havde lavet en forstrækning og hele venstre side gjorde ondt, nå men piller hjælper jo lidt hen ad vejen. :-)



Lørdag startede med lidt flagren og skæv plads i fri ved fod. Nu er det kun lidt frem og tilbage hun svinger og ikke til siden. Ved plads putter hun sig lidt rundt om mit ben. Vi fik 8,5 æv stadig ikke godt nok, men føler dog vi er på rette vej. :-)







Ved feltet fik jeg kun sagt "stå" og ikke "stop stå", som jeg plejer. Det kunne min hjerne åbenbart ikke følge med til, så "stop" ved indkald, blev lidt rodet, men kostede ikke så meget. Paya gjorde som hun plejede, men kiggede undrende på mig ved indkaldet. Forstår hende udemærket. ;-)


Herefter stillingsskift. Stå-sit-dæk Fint stå, men ved sit ligger hun sig og jeg......tja igen udfald, får ikke givet flere kommandoer til sit, så det endte med et meget dyrt 0.

Alt i alt sluttede vi på 180 point, lige nok til en første præmiering og ikke flere point på kontoen.

Vi sluttede dagen af med en hyggelig gåtur rundt om bjerget sammen med to af vores "konkurrenter"- Vibe og Helle.

http://youtu.be/Me1VHSoTrFA


Tak for lån af videomand og de flotte lp billeder af Paya,Vibe. :-)


Søndag tog vi så revanche og leverede blandt andet en flot fri ved fod. Det blev til 214 point og dermed 214-209 = 5 ekstra point på Årets hund konto. Paya vandt også klasse 2 på dagen. Hun elsker de foderposer. :-)

http://youtu.be/WrDQSO4CSSE


En rigtig hyggelig weekend og uanset hvordan det går, bliver man jo nogle erfaringer rigere og får snakket med alle de andre hundetosser, som bruger det meste af deres fritid på hund. :-)

Ingen kommentarer: