fredag den 28. maj 2010

Ribe 22. - 24. maj 2010

Efter en pludselig indskydelse til træning onsdag aften, fik jeg lyst til at tage med til Ribe. Som sagt så gjort. Med hjælp fra Pia Metz fik jeg efteranmeldt Paya.
Min søn sagde ja til at passe Lezza, idet hun ikke sku løbe og der blev arrangeret overnatning, forplejning og transport i hast samt et lille familiebesøg, nu vi var i nærheden.

Vi ankom sammen med Regin og Jannie. Fik flyttet campingvognen, som stod derovre i forvejen, sat fortelt og sovetelt op.

Efter en god nats søvn, havde vi god tid til morgenmad, gåtur osv.,da vi jo allerede havde slået stævneteltet op dagen i forvejen. Dejlig måde at være til stævne på.

Vi startede med
Lørdag
Agå Dis 141 Gitte Freytag Paya. Fik ikke holdt hende nok fast på tunnellen og da jeg flyttede mig mod springet, reagerede hun prompte. Dygtig lille hund. :-)



Spå Nr. 13 141 Gitte Freytag Paya - - - 5 37,42 5,00
Svær bane, som vi stred os igennem, men jeg skulle absolut stå i vejen for hunden ved slalomindgangen. :-(



Ag2 Nr. 1 141 Gitte Freytag Paya - - - 0 40,83 0,00
Nu tog vi os sammen og løb fejlfrit, men felterne skal der nok strammes op på og førerens koncentration. :-)



Søndag
Agå Nr. 15 141 Gitte Freytag Paya - - - 10 45,29 10,00
Ingen kameramand..., men fejen bundede i at hunden ikke er sikker nok endnu i sin slalom til at jeg kan skifte eller løbe foran ved sådan en opstilling. Det var ellers Agå, der manglede i samlingen.:-(

Spå Nr. 10 141 Gitte Freytag Paya - - - 0 31,77 0,00
Vildt svær bane, hvor mange blev disket, men den klarede vi? :-)



Sp3 Dis 141 Gitte Freytag Paya
Vores debu i klasse 3. Endnu engang slalom skift/være foran. DET SKAL TRÆNES. :-)



Mini/Maxi klasse
To dele, hvor en stor hund skulle løbe den første del og en lille/mellem den anden del efter at have modtaget stafetten. Paya og jeg deltog sammen med en Torben Janke (tysker) med sin border. Vi sluttede på en flot 3. plads. :-)

Mandag
Ag2 Nr. 1 141 Gitte Freytag Paya - - - 0 39,27 0,00
Denne gang uden udflugter pga. hukommelsessvigt hos føreren. :-)



Suma sumarum.
Bedst i 2 åbne klasser lørdag. Nr. 23 141 Gitte Freytag Paya - - - 55 85,42 140,4
Bedst i 2 åbne klasser søndag. Nr. 8 141 Gitte Freytag Paya - - - 10 77,06 87,06
Bedst i 4 åbne klasse Nr. 11 141 Gitte Freytag Paya - - - 65 162,5 65,00

Jeg kørte lige efter præmieoverrækkelsen mandag, men fik online resultater af Regin og Jannie ang finalen. Midt i familiebesøget fik jeg nyheden. De vandt begge deres klasse. Super flot gået. :-)

Vel hjemme mandag aften blev jeg mødt af en noget nedtrykt Lezza. Hun havde kun spist tre fiskefrikadeller, mens jeg havde været væk. :-( Ikke så underligt for hende, men hun så noget sløv ud. Prøvede at lokke lidt mad i hende, men hun ville kun have lidt ost og pølse.
Tirsdag var den helt gal, da ville hun slet ikke have noget. Besluttede at få en tid hos dyrlægen onsdag. Det viste sig, hun havde livmoderbetændelse og blev opereret med det samme. Hendes livmoder vejede 1,5kg mod normalt 100gram, så intet under, at hun var sløv. Hun var glad, da jeg hentede hende ved dyrlægen. Appetitten er ikke så stor som jeg kunne ønske, men det går fremad.:-)

Ingen kommentarer: